Poznaj cztery sposoby na płaski brzuch! Dowiedz się, co robić i jak ćwiczyć, aby uzyskać pożądany efekt

Jak ćwiczyć brzuch w domu? Czy płaski brzuch zarezerwowany jest tylko dla tych z nas, które nie wychodzą z siłowni i nigdy nie pozwalają sobie na żadne jedzeniowe grzeszki? Cóż, sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, niż przedstawiają to media, szczególnie te społecznościowe. Mitem i bzdurą jest bowiem przekonanie, że wystający, wykurzający brzuch jest zawsze efektem nadwagi, a receptą na niego jest odchudzanie. Oprócz oczywistej kwestii nadmiaru tkanki tłuszczowej istnieją̨ przynajmniej trzy przyczyny zaokrąglonego, irytującego brzucha. Co zrobić, aby nie tylko cieszyć się płaskim brzuchem, ale zadbać o zdrowie i prawidłowy stan całego organizmu? Poznaj swojego wroga, zdiagnozuj go u siebie i naucz się z nim walczyć – dzięki naszym poradom.

Problem numer 1: Ten "oczywisty" nadmiar tkanki tłuszczowej

Tak, to częsty, ale niejedyny winowajca. Tak się niestety składa, że nasz brzuch ma największe tendencje do odkładania tkanki tłuszczowej, co walkę o płaski brzuch czyni jeszcze trudniejszą. Dodatkowo nie jest to tylko problem natury estetycznej: badania sugerują bowiem, iż trzewna tkanka tłuszczowa jest aktywna biologicznie i wytwarza białka zwane cytokinami. Mogą one zwiększać ryzyko choroby sercowo-naczyniowej, mają szkodliwy wpływ na wrażliwość komórek na insulinę, ciśnienie oraz krzepnięcie krwi.

Jak rozpoznać nadmiar tkanki tłuszczowej? Jesteś́ w stanie złapać́ i ścisnąć́ fałd skórny przynajmniej w całą dłoń́.

Jaki trening na brzuch będzie najskuteczniejszy? Należy wdrożyć plan treningowy złożony z ćwiczeń́ wielostawowych o charakterze siłowo-wytrzymałościowym. Pobudzi to spalanie tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia na płaski brzuch w tym przypadku to dobrze znane nam przysiady, pompki, wykroki czy padnij i powstań.

Problem numer 2: Obniżone napięcie mięśni brzucha

Na przeszkodzie do płaskiego brzucha stoi też często obniżone napięcie jego mięśni. Jest on wtedy znacznie bardziej uwidoczniony i nieestetyczny, chociaż reszta naszego ciała może być szczupła, wręcz wysportowana.

Jak rozpoznać obniżone napięcie mięśni brzucha? Nie możesz spiąć́ rzeczonych mięśni, a mimo to brzuch jest dość twardy. Jeśli między płaty mięśnia prostego włożysz trzy palce, to może być́ rozejście kresy białej mięśnia prostego brzucha, które występuje szczególnie po ciąży, ale nie tylko.

Jak walczyć z obniżonym napięciem mięśni brzucha? Przede wszystkim należy przywrócić napięcie mięśni głębokich (m.in. mięśnia poprzecznego brzucha i wielodzielnego lędźwi), czego dokonać można za pomocą ćwiczeń w podporach, np. planku. W drugiej kolejności należy przywrócić napięcie mięśni zewnętrznych (np. prostego brzucha) – również poprzez ćwiczenia w podporach oraz klasyczne spięcia brzucha.

Problem numer 3: Nieprawidłowa postawa ciała

Pamiętaj, że winowajcą nie zawsze jest nadmiar tłuszczu – płaski brzuch niweczy bowiem tak prozaiczna rzecz, jak… Twoja postawa.

Jak rozpoznać nieprawidłową postawę ciała? Stań bokiem do lustra i sprawdź́, czy dół kręgosłupa jest wklęsły (wtedy mamy do czynienia z hiperlordozą), a pupa mocno wypięta i czy możesz przez napięcie pośladków i brzucha ten stan rzeczy odwrócić́.

Jak walczyć z nieprawidłową postawą ciała? Musisz pracować nad rozluźnieniem mięśni zginaczy bioder i prostownika grzbietu oraz nad przywróceniem napięcia pośladków i brzucha. Świetnie sprawdzą się tu ćwiczenia rozciągające w pozycji wykrocznej i pochylenie tułowia do przodu w siadzie po turecku oraz podnoszenie bioder celem spięcia pośladków (hip thrust).

Problem numer 4: Kłopoty pokarmowe

To niezwykle popularny powód, dla którego uzyskanie płaskiego brzucha jest utrudnione. Wiele z nas zmaga się z dolegliwościami związanymi z nieodpowiednią dietą. Mimo szczupłej sylwetki i ogólnie dobrej kondycji, żaden trening brzucha nie przynosi pożądanych rezultatów.

Jak rozpoznać kłopoty pokarmowe? Wstajesz z płaskim brzuchem, a w ciągu dnia, w miarę̨ jedzenia, brzuch staje się̨ wzdęty jak balon.

Jak poradzić sobie z problemami pokarmowymi? Przeanalizuj produkty, których Twój organizm nie toleruje. Prowadź dziennik i obserwuj, po jakich pokarmach występują nieprzyjemne dolegliwości, wzdęcia, zaparcia. Wyeliminuj te produkty z diety i ciesz się płaskim brzuchem przez cały dzień, a nie tylko z rana. Gwarantujemy, że wzrośnie nie tylko Twój komfort estetyczny, ale przede wszystkim zdrowotny.

Wiesz już, jaki trening na brzuch będzie odpowiedni w zależności od problemów, które Cię trapią. Przeanalizuj nasze wskazówki i wdróż je w życie! Masz pytania, wątpliwości, a może coś Cię zaciekawiło? Zostaw komentarz lub napisz do nas!

Jak jeszcze możemy Ci pomóc?

MF Studio
Toruń

ul. Szosa Chełmińska 169a
87-100 Toruń

MF Studio
Bydgoszcz

ul. Dworcowa 13
85-010 Bydgoszcz

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2020
Wykonanie The First