Trening EMS - co to takiego? Poznaj efektywny i bezpieczny sposób na redukcję wagi, poprawę kondycji i ujędrnienie sylwetki!

Szukając odpowiedniej metody treningowej można się pogubić w gąszczu technik, rozwiązań i branżowych nowości. W MF Studio stawiamy na sprawdzone rozwiązania, a do takich należy właśnie trening EMS. Co to takiego? Na czym polega i dlaczego trwa tak krótko? Kto może z niego skorzystać i czy jest bezpieczny? Zapraszamy do zapoznania się z naszym kompendium wiedzy na temat treningu EMS.

Na czym polega trening EMS?

Electrical Muscle Stimulation (EMS) to metoda, dzięki której mięśnie podczas treningu stymulowane są impulsami elektrycznymi. Kombinezon JustFit posiada elektrody przeznaczone dla ośmiu głównych partii mięśniowych. Wysyłają one impuls elektryczny o niskim natężeniu, powodując większą efektywność treningu. W praktyce oznacza to, iż jednorazowy trening EMS w naszym Studio trwa 30 minut, czyli przynajmniej o połowę krócej niż „tradycyjne” spotkanie na siłowni czy w klubie fitness, dając nam efekt równy treningowi o długości od 60 do nawet 90 minut. Na czym polega EMS trening i jego fenomen? Dzięki elektrostymulacji mięśni, której dostarcza specjalny kombinezon, praca wykonana jest podwójnie: poprzez Twój własny ruch i wysiłek oraz poprzez impuls elektryczny, który rzeczony wysiłek wzmacnia. Tym sposobem z godziny-półtorej robi się pół godziny, co zdecydowanie łatwiej wpasować w nasze napięte grafiki.

Trening EMS - efekty

Podejmując aktywność fizyczną, oczywiście oczekujemy wymiernych efektów, które dać ma nam trening. EMS to korzyści w różnych obszarach, od tych związanych czysto z naszym ciałem i kondycją, poprzez zdrowie, a na oszczędności czasu kończąc. Z naszego doświadczenia wynika także, iż trening EMS wzmacnia motywację – do krótszej aktywności fizycznej po prostu łatwiej jest się zmobilizować i wytrwać w postanowieniu, a szybkie efekty wizualne inspirują do dalszej pracy. Efekty treningu EMS podzielić możemy więc na kilka segmentów:

a. poprawa wyglądu sylwetki i szybko widoczne efekty – dzięki wykorzystaniu impulsów elektrycznych trening EMS pomaga w szybszym ujędrnieniu sylwetki i redukcji cellulitu. Z drugiej strony, maksymalizując skurcze mięśni i docierając do ich głębokich rejonów, pomaga je rozwinąć. Wpływa to nie tylko na wyrzeźbienie sylwetki, ale również na ujędrnienie.

b. poprawa kondycji – podczas ćwiczeń dochodzi do jednoczesnej stymulacji wszystkich największych partii mięśniowych, stąd efektywność treningu w obrębie wydolności wzrasta. Mimo ruchu skierowanego na określoną grupę mięśniową, de facto ćwiczy całe ciało.

c. bezpieczeństwo – trening EMS wywodzi się z rehabilitacji, trudno więc o bardziej bezpieczną metodę. Podczas ćwiczeń mięśnie wykonują efektywniejszą pracę bez obciążania kręgosłupa czy kolan. W praktyce oznacza to więc, że nie musisz dźwigać ciężarów, żeby poprawiać wydolność, tracić tkankę tłuszczową i polepszać wygląd sylwetki.

d. poprawa zdrowia – to szczególnie ważny aspekt dla tych, którzy potrzebują wzmocnienia mięśni wokół kręgosłupa. Impuls elektryczny wspomaga pracę nawet tych głębokich partii, które są odpowiedzialne za stabilizację kręgosłupa.

e. oszczędność czasu – trening EMS zyskuje sobie coraz większą popularność również ze względu na fakt, iż takie same (a nawet lepsze!) efekty osiągnąć można w dwu-dwuipółkrotnie krótszym czasie, niż w ramach treningu tradycyjnego. Jest to istotne z co najmniej dwóch powodów: po pierwsze, jak już wskazywaliśmy, do trwającego zaledwie pół godziny treningu łatwiej jest się zmobilizować i trudniej o zboczenie z obranej ścieżki; po drugie, umożliwia to łatwiejsze wpisanie aktywności fizycznej w naszą codzienność.

Trening EMS - na czym polega przygotowanie?

Fakt, iż ćwiczysz w futurystycznie wyglądającym kombinezonie sprawia, iż możesz zastanawiać się, czy trening EMS nie wymaga jakiegoś specjalnego przygotowania. Uspokajamy: metoda ta nie wiąże się z wymaganiami większymi, niż zwykła wizyta na siłowni. Najlepszy strój do treningu EMS stanowić będą cienkie bawełniane spodnie lub legginsy (co zapewni swobodny przepływ impulsów elektrycznych). Koszulka również powinna być bawełniana, z rękawem minimum do łokcia – aby zagwarantować komfort ćwiczeń. Podobnie jak w treningu tradycyjnym, zdejmujemy biżuterię, zegarki i kolczyki; okulary czy spinki do włosów są jak najbardziej dozwolone.

Trening EMS - jak często mogę trenować?

Na pewno nasuwa Ci się też pytanie, jak często można ćwiczyć w kombinezonie EMS i czy metoda ta posiada jakieś ograniczenia w tej kwestii. Jeżeli chcemy uzyskać wskazane powyżej rezultaty – poprawę wydolności organizmu, ujędrnienie ciała i lepszy wygląd sylwetki oraz redukcję tkanki tłuszczowej – trening EMS powinniśmy odbyć minimum dwa razy w tygodniu. Optymalna liczba spotkań to trzy do czterech treningów tygodniowo; nie ma jednak przeciwwskazań, aby trening EMS odbywać częściej, oczywiście pod okiem wykwalifikowanego i doświadczonego trenera.

Trening EMS - na czym polegają ewentualne przeciwwskazania?

Jako że metoda EMS wywodzi się z rehabilitacji i w związku z tym jest bardzo bezpieczna, wśród przeciwwskazań do jej stosowania znajdziemy jedynie poważne, ciężkie choroby, które co do zasady wykluczają także inne metody treningowe: choroba nowotworowa, zawał serca, udar, choroby neurologiczne. Przeciwwskazaniem jest także obecność metalowych elementów w ciele. Pamiętaj, że zanim zaczniesz z nami ćwiczyć, dokładnie Cię o wszystko wypytamy i dobierzemy najlepszą opcję, dopasowaną do Twoich potrzeb, celów i możliwości. Dbamy o Twoje bezpieczeństwo.

Czy można trenować EMS będąc w ciąży?

Podobne obostrzenia dotyczą kobiet w ciąży – w tym przypadku trening EMS nie jest dozwolony. Nie ma jednak przeciwwskazań dla matek karmiących – dzięki temu, że kombinezon EMS jest podzielony na dziewięć różnych partii mięśniowych, możemy wyłączyć elektrody na piersiach i bezproblemowo ćwiczyć. W podobny sposób działamy w przypadku implantów piersi.

Jak jeszcze możemy Ci pomóc?

MF Studio
Toruń

ul. Szosa Chełmińska 169a
87-100 Toruń

MF Studio
Bydgoszcz

ul. Dworcowa 13
85-010 Bydgoszcz

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2020
Wykonanie The First